erwinmarianne.reismee.nl

Digitaal gehandicapt

Mis amigos, twee dagen geleden zijn onderweg naar Banos in de bus door 3 gewiekste mannen onze Ipad en 2 Iphones gestolen. Vandaar dat een blog bijhouden wat lastiger is geworden. Omdat ik toch zo fijn vind om te doen probeer ik het op alternatieve manieren. Vanuit een internet cafe of zoals nu op een laptop die ik van de hoteleigenaar een uurtje mag lenen, omdat hij het zo´n sneu verhaal vond. Ik kan alleen geen foto´s plaatsen, jullie zullen het dus met mijn verhalen moeten oden. Zo hebben we Zuid Amerika even van haar slechte kant meegemaakt, maar daarna echt super goed opgevangen door depolitie waar we aangifte hebben gedaan in het Spaans. Ook bijna een blogverhaal op zichzelf. Want dat had ik natuurlijk via Duolingo niet geleerd.

Natuurlijk stond ik toen het net gebeurd wasff te shaken van schrik, omdat zowel Erwin en ik al half bewust een slecht gevoel bij die mannen hadden. Net niet attent genoeg geweest. Op verkeerde moment op verkeerde plaats. Gelukkig hebben weonze bankkaarten, paspoorten, camera en reisinfo allemaal nog wel, dushet beperkt zich tot digitaal ongemak tijdens de vakantie en straks als we thuis komen een hoop geregel met de verzekering en alles nieuw aanschaffen. Maar goed, het zijn maar spullen. De dag dat het gebeurde was ik uit het lood geslagen en kon ik niet goed terugkeren naar het fijne gevoel dat ik deze hele reis al heb.Maar goed, de dag daarna zijn we gaan raften in Banos endat was zo spectaculair en vergde zoveel concentratie om in de boot te blijven of als je eruit gedonderd was weer te zorgen dat jeer terug in kwam, dat er geen ruimte was voor negatieve gedachten. Dat hielp, daarna nog een mojito en een super lekkere biefstuk er over heen en nu genieten we weer met volle teugen!

Morgen beginnen we aan onze 2 daagse trekking in de hoge Andes.

Reacties

Reacties

Heemsvlerk

Whaaaaaaat geen iPhone en/of iPad meer?!?!? Hoe hou je 't vol... Hoe weet je nu wat voor weer 't wordt? En wat godverdegodver in het Spaans is? En hoe lang je gelopen hebt? -en met wie deel je je runtastic resultaat... Ohboyohboyohboy... Niet te doen dit! ????

datrooieventje

Heemskerk vergeet even dat wij nu ook niet kunnen een dat die biefstuk zo lekker was......oooooohhhhhhhh mijn god!!!!

godverdegodver is volgens mij gewoon godverosdosgodveros

Maar zonder dollen:
1- toch mooi dat jullie er zo mee omgaan. Je kunt er ook van blijven balen maar dat helpt niets
2- KAK!!!!! en dit is op de meest empathische manier uitgedrukt die ik kan bedenken

Rob

Ja, da's flink balen. :( Maar ik ben wel heel blij om te horen dat jullie je er zo goed overheen hebben kunnen zetten. :)

Kleine correctie op het verhaal van Pa: ik heb natuurlijk niks met jouw laptop gedaan, want die had je niet bij je.

Ik heb vrijdag nog even met Faye als iDinges expert zitten WhatsAppen en die dacht ook dat het zo waterdicht zou moeten zijn, module dus het ontbrekende wachtwoord van Erwin.

Overigens: ik denk dat veruit de grootste kans is dat die dingen gewoon gereset worden en verkocht, maar wil voor "het geval dat" toch graag even op zeker spelen.

In minder vervelend nieuws: Er zijn een paar foto's die ik je had willen WhatsAppen; dat gaat nu dus even niet, dus die houd je tegoed voor als je terug bent. :P

ton en corneel

Wat een sof, wat een pech; dat jullie daardoor even uit het veld geslagen zijn, is zo logisch. Dat moet je wel even verwerken. Maar jullie hadden zo'n magnifieke reis én die laten jullie je gelukkig niet afpakken. Er zijn gelukkig nog zat positief ingestelde mensen, die jullie weer in 't zadel helpen.
Geniet van alles om je heen. We leven met jullie mee.
Tot horens, jullie Ton en Corneel

Marianne

iedereen bedankt voor het meeleven met de diefstal. Sommige reacties brachten een glimlach op het gezeicht en Rob en pa, thanks voor de praktische hulp. Ik denk idd dat het meest waarschijnlijk is dat het al doorverkocht is. Politie heeft binnen 15 minuten na de diefstal nog de teléfoons met GPS proberen te lokaliseren, maar dat werkte toen al niet meer. Gewoon professionals die de hardware verkopen. Maar goed, toch goed om het zekere voor het onzekere te nemen. We zullen morgen de mail opvragen in het hotel in Cuenca. Voor wat betreft Erwins telefoon, dat laten we even zo to we weer thuis zijn. Enne...Rob, ik denk dat als we terug komen we enige digi support kunnen gebruiken. Pretty please....

Rob

Komt goed!

Rob

Komt goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours