erwinmarianne.reismee.nl

Weemoed

Weemoed

Aan alles komt een einde. Ook aan deze fantastische reis.

Gisteravond hebben we in het Summit Hotel, na een middagje slenteren in het oude centrum van het stadje Bhaktapur, mee gedaan aan de vrijdagavond BBQ. Samen met een flesje koele Chardonnay was dat een lekkere afsluiting.

Zojuist heeft Rakesh ons per taxi op het vliegveld afgezet. Hij had voor ons beiden een zijden 'safe yourney' shawltje bij zich. Adressen en telefoonnummers uitgewisseld, een laatste omhelzing en dan zwaaien we, na 2,5 week intensief contact, elkaar gedag. Ik heb altijd een beetje weemoedig gevoel, bij de start van de terugreis. We hebben zulke bijzondere ervaringen opgedaan, dat is moeilijk om los te laten. Net of je nog met wat plakkerige lijmdraadjes verbonden zit aan Nepal. Met name de trekking in die overweldigende natuur in Upper Mustang. Dat verlaten gebied met de prachtige kleurschakeringen in de bergen. Alleen maar heel blij worden van al het moois wat je om heen ziet. De fysieke effecten voelen van op grote hoogte zijn. De simpele manier van leven in de dorpen. En de vriendelijkheid en gastvrijheid overal om je heen. Ook al is er weinig, alles wordt gedeeld. Je wordt overspoeld met aandacht en zorg. Het is even wennen, maar het is een mooie basis levenshouding.

Maar ook het chaotische verkeer in Kathmandu, de rit per jeep naar Pokhara, de tempels, de monniken, relaxen aan de waterkant van Pokhara....het waren 3 geweldige weken. Het reisschema was ruim genoeg opgezet om overal volop van te kunnen genieten. Waarvoor dank aan Snow Leopard Adventures, die ons hierover geadviseerd heeft en vervolgens alles geregeld heeft. Leve de kleine gespecialiseerde reisorganisaties zoals jullie. Jullie persoonlijke aandacht, vooraf maar ook onderweg, was bijzonder. Job well done!

We gaan nu boarden voor Abu Dhabi. Beste blogvolgers, vanaf nu moet jullie weer gewoon een saaie krant gaan lezen, of zelfs gaan werken (Peter ;-) ). Dit was het laatste blogverhaal. Nogmaals dank voor het virtueel met ons meereizen. We zien elkaar weer in Nederland!

Marianne en Erwin

Tiara Tours