erwinmarianne.reismee.nl

Epiloog

Epiloog De vierde en laatste dag in Beijing hebben we samen de beroemde foodmarket met de insecten en schorpioenen op stokjes bekeken, moderne kunst bewonderd in de zeer hippe en lekker relaxte kunstenaarswijk 798 en rondgeslenterd in een Hutong, waar ze gespecialiseerd zijn in caligrafeerkunst. Onderweg hebben we ons weer verwonderd over de imposante skyline van de stad. Zelfs in de mist, die nog steeds boven de stad hangt, torenen de gebouwen in de meest bijzondere vormen heel hoog boven je uit. Ook weer heerlijk gegeten vandaag. Kortom, we hebben in vier dagen zoveel mogelijk uit Beijing proberen te persen. Moe, maar voldaan persen we daarna onze bagage in de rugzakken. En nu dan terug naar het gewone leven. Deze epiloog zit ik te schrijven bij de Starbucks op het vliegveld in Beijing, de eerste bak koffie in vijf weken. We kijken terug op een geweldige reis. Wat fijn dat we zo iets samen beleven. We zullen er nog vaak aan terug denken en over doormijmeren. Rusland was voor ons het meest verrassend, de sfeer was veel positiever dan we ons hadden voorgesteld. Zelf op de het Rode plein staan, met de tv-beelden uit de tijd van de Koude Oorlog nog op het netvlies, laat je beseffen dat er toch al veel veranderd is. Mongolië heeft ons hart gestolen, de gastvrijheid is ontroerend oprecht en zit diep ingebakken in de genen van de mensen. Het eenvoudige nomadenleven mee mogen leven was een unieke ervaring en maakt je bescheiden. De geuren, kleuren en weidsheid van de Gobiwoestijn staan in het geheugen gegrifd. En Beijing heeft met name onze smaakpapillen geprikkeld. Wat hebben we daar genoten van de veelzijdige smaakvolle keuken en de rijke theesmaken! Ook heeft de stad ons laten voelen hoe onvoorstelbaar groot de Chinese bevolking is, vast en zeker de wereldmacht van de toekomst. De historische highlights, de oude Hutongs naast de supermoderne wolkenkrabbers, de artistieke kunstenaarswijk, echt een stad die bruist. Drie zulke verschillende landen in een reis verpakt. Wij gaan samen nagenieten en ....een volgende mooie reisbestemmimg bedenken.

Rob

De verhalen waren geweldig, de foto's prachtig en zelfs de bijschriften zorgden voor een glimlach. Wat een briljante manier om mee te mogen kijken met jullie ervaring!

O ja, en dan is er natuurlijk nog één zinnetje dat jullie nog te goed hadden:

Welkom thuis.

Rene (Belg)

Ik ben blij jullie ontmoet te hebben en heb net als velen kunnen meegenieten (of watertanden) van jullie prachtige reis. Met velen, bedoel ik heel veel, want deze week kreeg ik jullie link op mijn facebook mee, die was gedeeld door mijn buurvrouw!!!
Jullie zullen in elk geval nog heel lang kunnen mijmeren over jullie belevenissen zo ver van huis.
Er rest mij nu alleen nog jullie te bedanken en een veilige thuiskomst te wensen.

Remy&Inge

Time Flies!
Welkom terug in ons kikkerlandje!
Lekker bijkomen van de geweldige reis, en we zien jullie graag binnenkort weer in de Lange Weide!

Tiara Tours