erwinmarianne.reismee.nl

De wandelschoenen gaan aan!

Even een kort berichtje vanuit een duur hotel in Irkutsk waar we onze was laten doen, een echt koffietje pakken na de oploskoffie in de trein en ....gebruik maken van de wifi in de bar. Vanochtend om 07.30 uur in Irkutsk aangekomen met de trein. Onze rugzak gedropt bij het kantoor van de lokale agent en nu een halve dag de tijd om Irkutsk te verkennen. Ik hou het dus even kort. We hebben onze kleine wandelrugzakjes al gepakt en de wandelschoenen staan klaar. Vanmiddag om 15:00 uur vertrekken we met de lokale bus naar het Baikal meer voor onze wandeltrekking. Daar hebben we erg veel zin in na het zitten in de trein, nu lekker actief. We slapen vanaf nu 4 dagen in blokhutten, dus de I-pad gaat niet mee. Even radiostilte dus. Leuk al jullie reacties! Leuk om te zien dat jullie meeleven. En Peter, fijn dat je het (samen met de kids) naar je zin hebt in ons huis. Arend en Marc, we zijn op afstand blij met onze 'tuinmannen'. En Leo, je leest selectief :-) Lieve groeten voor iedereen!

Rene (belg met baard)

Hoi, succes met jullie Ruslandverkenning, mochten jullie in Irkutstk of Listvyanka de blonde gids Anna ontmoeten doe haar de groeten van de 4 gekke Russisch sprekende belgen! Vergeet vooral niet de gerookte omoel te proeven!! Wees ook op je hoede met fruit en bessen eten, je zou wel eens "panós" (diaree) kunnen opdoen, spreek uit ervaring! goede reis

Hans en Annie

Breda 03/0712 11:20u
Een beetje late reactie op jullie laatste trein verhaal plus fotos,wij zaten nl. gistermiddag en avond in Begië in kasterlee voor een jazz concert, dus pas vannacht weer thuis en laat op.
Leuk treinverhaal, vertel bij gelegenheid ook eens wat betaal je voor zo een zakje met kip en aardappel op het perron, en watj voor een maaltijd in de trein enzo.
Inmiddels zijn jullie nu in je blokhut gearriveerd,en begint morgen het echte werk. Serkte!
Hans en Annie

Hans

Enige onvolkomenheden in mijn vorige verhaal liggen niet aan mij, maar zijn geheel te wijten aan the night before, het Belgische bier, en het belachelijk vroege uur van het onbijt. Maar ja de een loopt zich te pletter te zwoegen langs een meertje in Rusland en de ander gaat een nachtje over de grens swingen. Als je maar lol hebt.
We proberen de trekking te volgen op Google Earth.
groeten.

Tiara Tours